W działach marketingu zrzeszonych w firmach należących do bardzo różnych branż, coraz większa liczba działań może być zakwalifikowana jako marketing internetowy. Jeszcze jakiś czas temu była to niewielka lub w miarę równorzędna skala. Dziś internet bardzo często jest głównym nośnikiem przekazu. Wynika to z wielu kwestii, między innymi takiej, że odbiorcy chętniej zapoznają się z materiałami publikowanymi w sieci, niż na przykład z treścią rozdawanych na ulicy ulotek. Oznacza to także niższy koszt, a przy tym można również wspomnieć o walorach ekologicznych.

Dowolność w kształtowaniu własnego marketingu w sieci

Pojęcie jest bardzo szerokie, nie ma też jednej recepty na to, jak powinien on wyglądać. Internet sam w sobie daje dość dużą swobodę, można indywidualnie wybierać sobie działania i obszary, które chce się podejmować oraz które wykorzystywać, a także ich nasycenie. Praktycznie w każdym przypadku marketing internetowy wygląda więc nieco inaczej. Niektóre firmy poprzestają na obecności i aktywnemu uczestnictwu w mediach społecznościowych, inne wychodzą poza to, starając się  o widoczność także w innych witrynach.

Współpraca z osobami zewnętrznymi

Ciekawą formą działania jest podejmowanie współpracy z freelancerami, mającymi już wypracowaną własną markę. Dzięki współpracy z osobami posiadającymi duże zasięgi, ale także dobrą opinię, można uzyskać spore korzyści dla siebie. Docierają one do wielu osób, a dzięki zaufaniu, jakie wzbudzają w odbiorcach, produkty, które promują, są chętnie kupowane przez obserwujące je osoby. Wiele z nich chętnie działa na zasadzie barteru, tzn. wystawiają recenzję w zamian za produkt.